לא פעם אני נתקל בשאלה ואני אפילו חוטא בה בעצמי האם כאשר מעלים קמפיין ממומן בפייסבוק גודל התקציב ישפיע על הפירסום? השאלה הזו היא מאוד טריקית ותמיד המפרסמים השונים ינסו להוציא כמה שיותר תקציב. אז עכשיו אגלה לכם סוד, מה שצריך תמיד להנחות אתכם זה הקריאטיב של המודעה. מבחינתי קריאטיב זה גם המראה של המודעה אבל גם איכות המבצע שאותו אתם מקדמים. נתלקתי לא פעם במקרים שהשקענו במודעה סכומים רבים אבל התוצאות לא היו יותר מסבירות. לעומת זאת כאשר היינו מביאים הברקה שיווקית הן מבחינת הקריאטיב והן מבחינת המבצע עצמו היו מקבלים תוצאות שהיו גורמות לנו לשפשפף את העיניים. מקרה אחד שזכור לי במיוחד הוא אצל לקוחה שלי שפירסמה במשך 8 שנים. היינו מפרסמים תמיד בתקציב קבוע והיינו מקבלים בממוצע 5 פניות בכל קמפיין. מתוך הפניות היא הייתה סוגרת פניה אחת בממוצע, מה שהביא לה רווח קטן שגם כיסה כמובן את התקציב.
הפיצוח של הקמפיין הגיע כאשר הצעתי ללקוחה לקחת חצי מהסכום שהיא לוקחת בדרך כלל.
התגובה הראשונית שלה הייתה :"מה פתאום, אף אחד לא נותן מחירים כאלה". תשובתי הייתה:"מצויין, עכשיו את תתני". הרעיון היא שבמקום לתת את השירות שלה למשך שעה היא תתן אותו למשך חצי שעה. באותו הרגע בתקציב ממש קטן היא קיבלה כ-50 פניות בכל סבב של קמפיין וכמעט כל לקוח שודרג במקום לחצי שעה שירות לשעה.
אז לשאלה האם הגודל קובע, התשובה היא בהחלט לא. הוא יכול להשפיע אבל בהחלט לא לקבוע.
Commentaires